Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
J5-3110 (ARIS)
Ključne besede ADP: novinarstvo, množični mediji, oglaševanje, programatično oglaševanje, digitalne platforme, poslovanje medijev, družbena omrežja
Ključne besede ELSST:
OGLAŠEVANJE, OGLAŠEVANJE V TISKANIH MEDIJIH, NOVINARSTVO
Vsebinska področja CESSDA
Množični mediji
Vsebinsko področja CERIF
Tisk in komunikacijske vede
Novinarstvo kot poklic in način ustvarjanja znanja se močno spreminja, predvsem pod vplivom komunikacijske tehnologije. Zaradi širših družbenih in zgodovinskih sprememb je ključnega pomena, da podrobno preučimo nove tehnološke pripomočke, družbene trende in poklicne smernice v novinarstvu. To ni pomembno le za prihodnost novinarstva, ampak tudi za javno sfero, ki temelji na kakovostnih informacijah. Raziskava se ukvarja z vprašanjem, kako digitalna komunikacija vpliva na slovensko novinarstvo v kontekstu globalne ekonomije pozornosti in spreminjajoče se javne sfere. Raziskava zajema štiri glavna vprašanja: (1) Spremembe v delovnih procesih: Kako te spremembe vplivajo na naravo novinarskega dela, poklicni status novinarjev, njihove spretnosti, delitev dela v redakcijah ter stopnjo njihove avtonomije v odnosu do vodstva? (2) Ekonomija pozornosti in poslovni modeli: Kako oglaševanje in trženje vplivata na poslovne modele medijev in hkrati prispevata k deprofesionalizaciji novinarstva zaradi preobilja informacij ter omejene in razdrobljene pozornosti? (3) Vpliv tehnoloških podjetij: Ali finančna podpora tehnoloških podjetij krepi povezavo med novinarji in skupnostmi ali ogroža novinarske prakse, avtonomijo in ugled? (4) Vpliv politike in regulacije: Kako politični ukrepi in delovanje državnih institucij vplivajo na zmožnost novinarstva, da opravlja svojo vlogo varuha javnega interesa? Pri raziskavi so sodelovali predstavniki medijskih agencij, medijskih in oglaševalskih združenj, medijski menedžerji in tržni analitiki.
Čas zbiranja podatkov: | 2. oktober 2022 - 15. marec 2023 |
---|---|
Čas izdelave: | 2023 |
Država: | Slovenija |
Geografsko pokritje: |
Slovenija |
Enota za analizo: |
Posameznik |
Populacija: |
Predstavniki poslovodnih organov novičarskih medijev, predstavniki medijskih agencij, predstavniki agencij za tržne raziskave, predstavniki Slovenske oglaševalske zbornice. |
Izključeni: |
/ |
Zbiranje podatkov je opravil: |
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede, Center za raziskovanje družbenega komuniciranja |
Tip vzorca: |
Neverjetnostno: namensko Izbrane so bile osebe, ki imajo ekspertno poznavanje oglaševalskega trga, vpliva digitalnih tehnologij nanj, sodelovanja med (novičarskimi) mediji in oglaševalci ter poslovanja novičarskih medijev. Zato so bili izbrani predstavniki agencij za tržno raziskovanje, ki analizirajo oglaševalski trg, predstavniki medijskih agencij (kontaktirane so bile največje po velikosti po kriteriju prihodkov in agencije, ki se specializirajo za digitalno oglaševanje), predstavnik Združenja medijev pri Slovenski oglaševalski zbornici in predstavniki poslovodstev medijev. Glede na to, da se vsebina raziskave deloma prekriva z raziskavo Novinarstvo in nove tehnologije (Slaček Brlek in Kaluža, 2020), je bil izbor predstavnikov medijev usmerjen h komplementarnosti, tako da so bili kontaktirani mediji, za katere se je na podlagi teorije in preteklih raziskav predvidevalo, da poslujejo drugače kot tisti, vključeni v raziskavo Novinarstvo in nove tehnologije. |
Način zbiranja podatkov: |
Osebni intervju |
Uteževanje: |
Brez uteževanja. |
Podatki se izročajo izključno za izobraževalne in raziskovalne namene. Na voljo so pod mednarodno licenco Creative Commons Priznanje avtorstva + Nekomercialno 4.0. Arhiv izroča podatke uporabnikom samo za namen, ki ga posebej opredelijo, ob zagotovitvi spoštovanja profesionalnih etičnih kodeksov. Uporabnik se posebej zaveže, da bo skrbel za tajnost podatkov in opravljal analize brez poskusov identifikacije posameznika.
Kontakt: Arhiv družboslovnih podatkov
Pri objavah, ki bi sledile na podlagi podatkov, je potrebno polno citirati avtorja in Arhiv.
Vsak uporabnik je dolžan opozoriti na morebitne pomanjkljivosti gradiva.
Uporabnik naj pred uporabo pozorno prebere spremljajočo dokumentacijo in se v primeru nejasnosti obrne na avtorje raziskave ali Arhiv.
Naslov podatkovne datoteke: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 1 [Podatkovna datoteka]
ID datoteke: F1
Avtor podatkovne datoteke: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
Licenca: ccbync
Verzija: 17. april 2024
Naslov podatkovne datoteke: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 2 [Podatkovna datoteka]
ID datoteke: F2
Avtor podatkovne datoteke: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
Licenca: ccbync
Verzija: 17. april 2024
Naslov podatkovne datoteke: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 3 [Podatkovna datoteka]
ID datoteke: F3
Avtor podatkovne datoteke: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
Licenca: ccbync
Verzija: 17. april 2024
Naslov podatkovne datoteke: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 4 [Podatkovna datoteka]
ID datoteke: F4
Avtor podatkovne datoteke: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
Licenca: ccbync
Verzija: 17. april 2024
Naslov podatkovne datoteke: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 5 [Podatkovna datoteka]
ID datoteke: F5
Avtor podatkovne datoteke: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
Licenca: ccbync
Verzija: 17. april 2024
Naslov podatkovne datoteke: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 6 [Podatkovna datoteka]
ID datoteke: F6
Avtor podatkovne datoteke: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
Licenca: ccbync
Verzija: 17. april 2024
Naslov podatkovne datoteke: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 7 [Podatkovna datoteka]
ID datoteke: F7
Avtor podatkovne datoteke: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
Licenca: ccbync
Verzija: 17. april 2024
Naslov podatkovne datoteke: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 8 [Podatkovna datoteka]
ID datoteke: F8
Avtor podatkovne datoteke: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
Licenca: ccbync
Verzija: 17. april 2024
Naslov podatkovne datoteke: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 9 [Podatkovna datoteka]
ID datoteke: F9
Avtor podatkovne datoteke: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
Licenca: ccbync
Verzija: 17. april 2024
Naslov podatkovne datoteke: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 10 [Podatkovna datoteka]
ID datoteke: F10
Avtor podatkovne datoteke: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
Licenca: ccbync
Verzija: 17. april 2024
Naslov podatkovne datoteke: Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023: Intervju 11 [Podatkovna datoteka]
ID datoteke: F11
Avtor podatkovne datoteke: Slaček Brlek, Sašo; Sekloča, Peter
Format: *.pdf - GRAFIČNA
Licenca: ccbync
Verzija: 17. april 2024
Za dostop do podatkov kontaktiraj ADP.
Ni gradiv povezanih z rezultati raziskave!
Nimamo podatkov o objavah povezanih s tem gradivom!
STATUS RAZISKAVE
3 - Polni opis raziskave in kodirna knjiga z imeni spremenljivk iz podatkovne datoteke.
KATEGORIJA RAZISKAVE
7 - teoretsko ali praktično pomembne raziskave, omejene na manj splošno populacijo, manj vplivne
Kako citiram to RAZISKAVO?
Slaček Brlek, S. in Sekloča, P. (2024). Novinarstvo v ekonomiji pozornosti, 2023 [Podatkovna datoteka]. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Arhiv družboslovnih podatkov. ADP - IDNo: NOVEP23. https://doi.org/10.17898/ADP_NOVEP23_V1
Analiza izobraževanja na daljavo v času prvega vala epidemije covida-19 v Sloveniji, 2020
Delavnica NRRP in objava podatkov v ADP
Odprta znanost in Obzorje Evropa: zahteve, priporočila in dileme
Konferenca IASSIST: Bridging oceans, harbouring data & anchoring the future