15. 12. 2023
Avtorji raziskave: Depolli
Steiner Katja, Komidar Luka,
Pečjak Sonja, Pirc Tina, Podlesek Anja, Puklek Levpušček Melita, Gril Alenka,
Bohak Ciril, Kavčič Alenka, Lesar Žiga,
Marolt Matija, Pesek Matevž, Boh Podgornik Bojana, Hladnik Aleš in Peklaj Cirila
Leto raziskave: 2020
Ključne besede: e-učno okolje, učne opore, samoregulacija učenja,
metakognitivno znanje, kognitivne strategije, metakognitivne strategije,
motivacijske strategije, motivacija, učni dosežki, učenje, šola, strategija,
dosežek,
V okviru ARRS projekta
»Učinkovitost različnih vrst učnih opor pri samoregulaciji e-učenja (J5-9437)«
je v obdobju od septembra 2019 do junija 2020 potekala študija, v kateri so
sodelovali učenci 14 slovenskih šol, ki so v šolskem letu 2019/2020 obiskovali
9. razred osnovne šole. Namen raziskave je bil proučiti na eni strani
značilnosti učencev (splošno in specifično znanje, motivacijo, metakognitivno
znanje, uporabo samoregulacije, uporabo zapiskov), na drugi strani pa, katere
opore (kognitivne, metakognitivne in motivacijske) in kakšna kombinacija njih,
vplivajo na učne rezultate učencev. Dosedanje raziskave na področju učenja v
e-okolju so namreč pokazale, da se učenci učijo drugače, ko se učijo iz
tiskanih kot iz digitalnih besedil. V raziskavi so raziskovalke in raziskovalci
najprej izmerili individualne značilnosti učencev, nato pa so se učenci
individualno učili dve učni vsebini iz kemije v vsakodnevnem življenju s
pomočjo digitalnih besedil. V učni enoti A so se učenci učili o zaznavanju
barv, v učni enoti B pa o zaznavanju vonja. Rezultate individualnih preizkusov
in učenja v učni enoti A so raziskovalci uporabili za tvorjenje izenačenih
skupin učencev, ki so se nato učili z učno enoto B. V okviru projekta je bila
izvedena tudi pilotna študija (ADP - IDNo: IRSUP19), v okviru katere so avtorji
razvili in pripravili vse merske inštrumente, priredili učne enote in razvili
računalniški program za spremljanje učenja, za glavno študijo. V obeh izvedbah
so sodelovali učenci iz istih šol.
Raziskavo so izvedli raziskovalci in raziskovalke
Filozofske fakultete, Fakultete za računalništvo in informatiko ter Naravoslovnotehniške
fakultete, vsi Univerza v Ljubljani in Pedagoškega inštituta.
Citiraj
raziskavo:
Depolli Steiner, K., Komidar, L., Pečjak, S., Pirc, T.,
Podlesek, A., Puklek Levpušček, M., Gril, A., Bohak, C., Kavčič, A., Lesar, Ž.,
Marolt, M., Pesek, M., Boh Podgornik, B., Hladnik, A. in Peklaj, C. (2023).
Psihološke mere samoregulacije e-učenja, 2020: Glavna raziskava [Podatkovna
datoteka]. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Arhiv družboslovnih podatkov. ADP -
IDNo: PMSEUG20. https://doi.org/10.17898/ADP_PMSEUG20_V1
Na podlagi raziskovalnih podatkov je
nastalo več publikacij, npr.:
Kavčič A, Podlesek A, Komidar L,
Hladnik A, Boh Podgornik B, Bohak C, Depolli Steiner K, Gril A, Lesar Ž, Marolt
M, et al. What Can Off- and Online Measures Tell about Students’
Self-Regulation and Their Achievement While Learning Science Expository Hypertext.
Sustainability. 2022; 14(9):5686. https://doi.org/10.3390/su14095686
Kavčič, A., Boh Podgornik, B., Bohak, C., Depolli Steiner,
K., Gril, A., Hladnik, A., Klopčič, V., Komidar, L., Lesar, Žiga, Marolt, M.,
Pečjak, S., Pesek, M., Pirc, T., Podlesek, A., Puklek Levpušček, M. in Peklaj,
C. 2021. E-učno okolje z oporami za samoregulacijo učenja. Uporabna
informatika. 29, 1 (mar. 2021). DOI: https://doi.org/10.31449/upinf.119
Oznake novic
ADP [273] raziskava [241] nova2021 [30] nova2022 [29] podatki [23] nova2010 [21] nova2024 [16] nova2009 [15] nova2018 [15] nova2013 [14] raziskave [14] nova2017 [13] nova2015 [12] nova2023 [12] novica [12] nova2014 [11] nova2019 [11] nova [10] novo [10] nova2012 [9] nova2016 [9] dogodek [8] nova2020 [8] izobraževanje [7] nova2011 [7] odprta znanost [7] razpis [7] cessda [6] predavanje [6] nova raziskava [5] odprti [5] poziv [5] SSHOC [5] uporabniki [5] usposabljanje [5] 2015 [4] delavnice [4] FAIR [4] klinar [4] OpenAIRE [4] spletni seminar [4] statistika [4] vodič [4] 2012 [3] 2024 [3] blog [3] covid-19 [3] ess [3] GDPR [3] nova24 [3] odprti dostop [3] odprti podatki [3] TRIPLE [3] UKDA [3] 2011 [2] 2023 [2] anonimizacija [2] ckz [2] članki [2] ctk [2] domsta20 [2] dwb [2] gesis [2] gradiva [2] IASSIST [2] Klinarjev [2] kvalitativno raziskovanje [2] nagrada [2] Nesstar [2] nova22 [2] nova23 [2] NRRP [2] obvestilo [2] odpp10 [2] open science [2] podatkovni portal [2] poročilo [2] projekt [2] publikacije [2] raziskovalci [2] RDA [2] sistory [2] sklad [2] Slovenija [2] učbenik [2] webinar [2] 2013 [1] 2017 [1] 20letnica [1] ADS [1] akademiki [1] akcijski načrt [1] altmetric ambassadors [1] anketa [1] arhiv [1] arnes [1] citiranje [1] coordinate [1] covid [1] CRONOS [1] crowdfunding [1] CSES [1] CVS [1] DANS [1] delavnica [1] delo [1] dmeg [1] elsst [1] EOSC [1] etnične manjšine [1] Evropska komisija [1] Excel [1] financiranje [1] forum [1] Foster [1] horizon [1] humanistične vede [1] ICPSR [1] igra [1] informacije [1] iskanje podatkov [1] knjiga [1] koda [1] komercialne storitve [1] konferenca [1] kvalitativni podatki [1] labour force survey [1] logistična [1] LREC [1] manjšine [1] mednarodna [1] MethodsNews [1] micree19 [1] micres19 [1] MIZŠ [1] mladina [1] množično financiranje [1] MS [1] nagrade [1] NCRM [1] nov projekt [1] novost [1] objava [1] odprt dostop [1] open access [1] orodje [1] panel [1] Pionirji družboslovnih raziskav [1] podaki [1] podatkovni center [1] pomoč [1] popisi [1] posnetek [1] prazniki [1] prezentacija [1] priseljenci [1] program [1] projekt ADP [1] raziskovalni podatki [1] raziskovanje [1] razvnanje s podatki [1] RDA Europe [1] registracija [1] regresija [1] repozitorij [1] sekundarna raba [1] seminar [1] SERSCIDA [1] simpozij [1] Slovenia [1] sociologija [1] splet [1] spletna konferenca [1] spolne vrednote [1] štipendija [1] štipendije [1] študija [1] študije [1] subvencija [1] SURS [1] tistra15 [1] učenje [1] učna gradiva [1] učna vsebina [1] učne vsebine [1] UK Data [1] UK Data Service [1] UKDS [1] uporabniki podatkov [1] urnik [1] vlada rs [1] vozlišče [1] vprašalnik [1] zakon [1] zbiranje denarja [1] zbornik [1] Združeno kraljestvo [1] znanost [1]Analiza izobraževanja na daljavo v času prvega vala epidemije covida-19 v Sloveniji, 2020
Delavnica NRRP in objava podatkov v ADP
Odprta znanost in Obzorje Evropa: zahteve, priporočila in dileme
Konferenca IASSIST: Bridging oceans, harbouring data & anchoring the future